sábado, 23 de febrero de 2013

Eskola-elkarbizitzarako proposamen berriak

Ostegunean, Kultur Leioako Auditoriumean, Eskola-elkarbizitzari buruzko izandako III. Jardunaldian parte hartu nuen. 
Topaketa honen helburua zera zen: batetik, jarduketa-proposamen berriak egitea, ikastetxeak iradokitzeko eta euren elkarbizitza-planei edukiak gehitzeko, eta, bestetik, aukera eskaintzea hausnartzeko eta esperientzia egiaztatuak partekatzeko. Horretarako, aditu ospetsuez gain, bost ikastetxek hartu zuten parte, eraginkortasuna frogatu duten adibide edo praktika onak aurkezteko.
Leioako udaletxea
Leioako Udalak, B08 Berritzeguneak eta GEUZek (Gatazka Eraldatzeko Unibertsitate-Zentroa) Jardunaldiaren antolatzaile eta eragileak izan ziren, eta haiek bultzatutako lanari esker eskola-elkarbizitza hobetzen saiatzen garenok aukera paregabea izan genuen.

 Jardunaldiaren egitaraua hurrengoa izan zen:

08:30 / 09:00        Egiaztapena eta materialaren banaketa.

09:00 / 09:15        Inaugurazioa.
                                         - Jon Lazkano Jn. Leioako Udaleko Hezkuntza zinegotzia.
                                         - Jardunaldiaren aurkezpena. Amaia Aguirre Muñoa And.

09:15 / 10:30        1. Ponentzia: Eskola-elkarbizitzaren ikuspegi berriak
                           Aditua: Pedro Mª Urruñuela Najera Jn. Hezkuntza-ikuskaria. Convives 
                           elkartearen aldizkari digitalaren erredakzio-kontseiluko kidea.
 "Hace más ruido un árbol que cae que un bosque que crece"
"Euskadi es pieonera en el impulso de la convivencia escolar"
"Si no hay cimientos en tus alumn@s, o los pones tú o se te cae el edificio"
"La finalidad última de la educación es formar personas competentes académicamente y, al mismo tiempo, solidarias, respetuosas, tolerantes, dialogantes, pacificadoras..."
"La LOMCE -nueva ley de educación que impulsa el ministro Wert-, en su artículo 124, habla de disciplina, sanciones, reglamentos, autoridad... pero, en cambio,  sólo 1 vez menciona la palabra "convivencia". Éste modelo de educación es reactivo, programado para el control del alumnado y es el "mal de la escuela".

10:30 / 11:45        2. Ponentzia: "Gurekin bada, izango da" proposamen didaktikoaren aurkezpena:     
                           jakin, ahal eta nahi dugu parte hartu
                           Adituak: Beatriz Ugarte And. eta Gotzon Quintana Jna.
                           Giza-eskubidetarako hezkuntzan, feminismoan, ikasketa kooperatiboan, 
                           elkarbizitzan eta hezitzaileen prestakuntzan oinarri duten proiektu ezberdinak 
                           landu dituenak (Mª Jesus Apodaka And.-rekin batera).

11:45 / 12:15        Etenaldia

12:15 / 13:30        3. Ponentzia: Ziberelkarbizitza: testuinguru berria garapenerako
                           Aditua: Rosario Del Rey And. Dk., Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia 
                           Departamenduko irakasle titularra. Sevillako Unibertsitatea.
Interesante reflexión, en clave de humor, sobre la evolución de las formas de jugar en la calle.
"Internet puede llegar a crear hábitos de adicción. Chicos y chicas que pasan mucho tiempo frente a la pantalla, dejando de lado sus obligaciones y tiempo de ocio, que empiezan a mostrar síntomas de malestar cuando no están frente al ordenador o el móvil y que basan sus relaciones con los demás en una interrelación tecnológica. El abuso de las TIC es un riesgo que puede paliar la calidad de vida de los adolescentes en un mundo hipertecnológico, restando libertad y quizás generando dependencia".
"Hoy en día los proyectos de convivencia de los centros educativos deberían ser completados, al menos, con intervenciones a corto plazo dedicadas a las relaciones en los entornos virtuales. Sabemos que implicando al alumnado, profesorado y familias es posible mejorar el conocimiento y dominio de las redes sociales, estrechar la brecha generacional existente entre los nativos e inmigrantes digitales y disminuir los problemas de su mal uso se pueden derivar. De esta forma, descenderá el ciberbullyng, particularmente la cibervictimización".

13:30 / 15:00        Etenaldia

15:00 / 15:45        4. Ponentzia: Inguruko ikastetxeetan eskola-elkarbizitza hobetzeko ildoak
                           Aditua: Fernando Muga Jn., Leioako Berritzegunea.
"Zertan datza Elkarbizitza Planen arrakasta: - pertsona inplikatuak
                                                              - ikastetxeko giroa eta arautegia
                                                              - gatazken prebentzioa eta kudeaketa
                                                              - jasotako prestakuntza
                                                              - eskolako curriculuma"

15:45 / 18:00        Ikastetxeetako esperientziak:
                           
                           * Ikaskuntza eta zerbitzu solidarioa.
                              Nuestra Señora de las Mercedes ikastetxea, Leioa.
       

                           * Eskola-elkarbizitza: sare komunitarioak eratzen.
                              Zurbaran HLHI, Bilbao.

                           * Ikaskideen arteko bitartekaritza.
                              San Bartolomé LHI, Leioa.

                           * Errespetua, elkarbizitza eta jokabide egokiak: Alice Alen, komisorkuntza bat.
                              Zizur BHI, Zizur Nagusia, Nafarroa.

                           * Zibermanagerrak: laguntza segurua eta osasungarria sarean.
                              Santa María Ikastetxea, Portugalete.

18:00 / 18:15        Ondorioak eta itxiera.
                           Aditua: Lucía Gorbeña And., GEUZeko zuzendaria.
                    Leioako José Ramón Aketxe Plazaren irudia, non Auditoriuma kokaturik dagoen.

Y algo que también me alegró el día: descubrí un frontón que no conocía en los bajos del ayuntamiento de Leioa, el cual me recordó al de la plaza San Nicolás de Algorta. Aquí os dejo unas fotografías que hice:

La participación en esta jornada de nuevas propuestas sobre la convivencia escolar me ha reforzado en mi convicción de la importancia y trascendencia que tiene la convivencia en los centros educativos, y me ha aportado ideas y posteriores reflexiones que trataré de poner en práctica en mi escuela: Kontxa HLHI, de Karrantza.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...