En este enlace podéis ver el desarrollo del proyecto que hice hace 3 años, con alumn@s de 4º de primaria, cuando montamos el mayor puzzle del mundo. ¡Fascinante!
Ayer, mis nuev@s alumn@s de 4º y yo acordamos hacer puzzles en Plastika en este segundo trimestre del curso 2013/14. Quien me conoce bien sabe que los puzzles son una de mis aficiones favoritas. Y en Karrantza también lo saben.
Hoy mismo he estado en Galdakao Hobby y he cogido una docena de ellos, de 500 y 1.000 piezas, para empezar esta misma semana. Los de 500 los haremos en parejas, y los de 1000 en tríos.
Estos son algunos de ellos:
Familia de lobos (500 piezas)
Terriers negro y blanco (500 piezas)
Lobo vigilando (500 piezas)
Yo te aviso (500 piezas)
Al galope (1.000 piezas)
Cabalgando (1.000 piezas)
Perritos (500 piezas)
Galopando (500 piezas)
PUZZLEAK ONURAGARRIAK DIRA
BITARTEKO HEZITZAILEA
Puzzleak, entretenitzeko momentu atsegin bat emateaz gain, pentsamendu logikoa garatzeko ezinbesteko baliabideak dira. Espazioaren ezaugarriekin lotuta dago eta beraz, gaitasun ugari landu daitezke puzzleekin.
Beraz, esan genezake oso egokiak direla haurrentzat batez ere. Hauek, era dibertigarri batean ikasi egingo baitute. Hau da, gai baten inguruan puzzleak eginez, gai horretako hainbat eduki ikasiko dituzte jolastuaz. Eta baita ere, lehen aipatu den bezala, beste gaitasun batzuk garatzeko oso egokiak dira puzzleak. Adibidez, espazioa maneiatzen ikasteko (fitxa bakoitza non izango den pentsatzea...).
Gu irakasle eta hezitzaile garen heinean, komeni da puzzleak bezalako materialak erabiltzea gure ikasgelan.
HELBURU HEZITZAILEA
Puzzleak, entretenigarriak izateaz aparte, umeari logika munduan sartzea eragiten dio. Hau da, puzzlearen fitxa bakoitzak non kokatu, nola kokatu,... egin ahal izango ditu umeak. Beraz, irakasleek erabili beharreko errekurtsoa dela esango genuke. Izan ere, ikasgelan, talde lana bultzatzeko edota bakarkako lana bultzatzeko oso erabilgarria delakoan gaude.
LANDUTAKO GAITASUNAK ETA HORREN ZERGATIA
Puzzlearen bidez, umeak hainbat gaitasun landuko ditu. Besteak beste, memoria lantzeko oso egokiak dira. Hau da, fitxa bakoitza memorizatuko du eta non kokatu behar duen jakin.
Baita ere, denbora eta espazioan kokatzea ahalbitetuko dio. Hots, hasieran zaila egingo zaio fitxa bakoitza non kokatu jakitea. Baina behin eta berriz egin ondoen, apurka-apurka jakingo du non kokatu behar dituen.
Bestetik, barne gatazkak sortuko zaizkio umeari. Izan ere, ez du jakingo non kokatu fitxa bakoitza eta honek gatazkak sortuko dizkio. Horrela izanez, soluzioak bilatu beharko ditu eta horretarako froga ezberdinak egin beharko ditu behin eta berriz saiatuaz.
NORI ZUZENDUA
Puzzleak edonorentzat izan daitezke onuragarriak. Bai haurrentzat eta baita helduentzat ere. Izan ere, puzzleen bidez memoria eta beste gaitasun asko lantzen dira eta beraz, erabilgarria da edonorentzat.
ABANTAILAK
Esan genezake, betiko puzzleak, eskuz egindakoak direla. Baina gure garaian, bai umeek eta baita helduek ere, ordenagailua erabiliz egin ahal izango dituzte puzzleak. Bide ha oso motibagarria izan daiteke, betiko metodoetatik at gelditzen da eta, nobedadea denez, gustora asko jolastuko dute.
Hauxe da adituen eritzia
¿Os animáis a jugar completando este puzzle de 150 fichas?. Pues, pincha en la imagen.
150
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.